לפני שינוי ארגוני ? כך תובילו שינוי אפקטיבי שתוצאותיו ייראו לאורך זמן

אין כמו סלט. 
הוא טעים, מזין ובריא.
 
אבל הסלט הארגוני הוא לא טעים, לא מזין ולא בריא.
 
לא בריא לכם ולא לארגון שלכם.
 
כמעט כל בעיה בארגון מביאה איתה סלט גדול של חסמים והתנגדויות, קונפליקטים ופחדים,
ופגישות עבודה אמוציונאליות שמציפות צרכים כלכליים שונים יחד עם קשיי ניהול, ביקורת על תנאי העבודה, הצעות ייעול, ודיון על הבעייתיות של פרויקטים מסוימים. 
 
הנטייה הטבעית שלנו היא לתת כותרת אחת לסלט הארגוני הזה, לפי הבעיה המסוימת שנתקלנו בה:
שחיקת עובדים, ירידה בתפוקות, מיזם שנכשל, תסיסה במחלקה מסוימת, רצון לשפר ביצועים ועוד ועוד.
 
באופן לא מפתיע, הפתרון מותאם לכותרת של הבעיה שהתעוררה,
ובמקרים מסוימים הוא עושה את העבודה כמו שצריך.
אך כשהבעיה לא נפתרת, או חוזרת על עצמה (וזה קורה לא מעט)
אתם פונים ליועץ חיצוני שמביא איתו כלים מתקדמים יותר עבור אותה כותרת של הבעיה:
כלי לצמצום שחיקת עובדים, כלי למדידת ביצועים וכן הלאה. 
 
העניין עם פתרונות וכלים כאלו שהם עלולים לפספס את מקור הבעיה 
כמו החסמים והצרכים העמוקים של המעורבים בה, 
וסיבות חבויות נוספות שעיצבו אותה לאורך זמן.
 
טיפול בסימפטומים ולא בשורש הבעיה, מגדיל את הסיכויים שהיא תחזור שוב בתצורה כזו או אחרת
וכך תבזבזו זמן, אנרגיות, כסף ומשאבים מיותרים על שינוי ארגוני נוסף,
ועבור תהליכי ייעוץ נוספים.
 

אז מה אפשר לעשות כדי להגיע לשורש הבעיה הארגונית?

 
לפרק ולהרכיב את הבעיות שמטרידות אתכם
לפי שלושת מרחבי הליבה בארגון:
מרחב רעיוני, ארגוני וכלכלי-ביצועי.
כך תוכלו לחשוף בצורה שיטתית את מקורות הבעיה,
ולבחור בארגז הכלים המתאים ביותר עבורה.
 
פירוק והרכבה מחדש של הבעיות יכול להיעשות 
באמצעות פיצול פגישת עבודה לשלוש פגישות שונות, 
כשכל פגישה דנה במרחב פעילות אחר.
 
תשאול נכון בכל פגישה יעזור לכם להבין טוב יותר באיזה מרחב מתרכזת הבעיה, ואיך לספק לה פתרון מתאים:
 
בעיה ברעיון דורשת חשיבת עומק, התבוננות מחדש על מהות העשייה - עוד לפני שניגשים למערך הביצוע וההתארגנות. התבוננות זו מצריכה זמן, חשיבה משותפת ולפעמים גם מחקר. 
 
בעיה ניהולית/ארגונית דורשת פתרון ארגוני הכרוך בבחינה מחודשת של נהלים, או בשינוי ניהולי ממוקד, כמו העלאת מודעות לאג'נדה ניהולית שתוקעת את העבודה.
 
בעיה בביצוע צריך לפתור במונחים וביחס למושגים של עלויות, יעדים, תקצוב, תמחור וכל מה שנוגע לצרכים הכלכליים של הארגון, הצוותים והלקוחות.
 
בתום שלוש הפגישות השונות, סכמו את התשובות שקיבלתם ונסו להבין על איזה מרחב יושבת הבעיה:
האם שחיקת העובדים נובעת מתנאי שכר? 
חוסר חיבור לחזון החברה, היעדר ביטוי אישי או בהגדרות התפקיד שלהם?
 
האם התסיסה אצל עובדי המחלקה נוצרה בעקבות יעדי ביצוע לא ריאליים? 
או זוהי האג'נדה הניהולית של הממונים?
או אולי הבעיה קשורה לתנאי העבודה, או לנוהל העבודה בין הצוותים או מול מחלקות אחרות?
 
 

דרך פירוק הבעיות וסיווגן לשלושה מרחבי פעילות תוכלו:

✔ לעשות סדר בבלגן, כך שהבעיה תראה פחות מאיימת.
✔ לזהות את התשתית המערכתית של כל בעיה.
✔ להתאים לכל אחת מהבעיות פתרון מערכתי רלוונטי.
✔ להוביל שינוי ארגוני אפקטיבי שתוצאותיו ייראו לאורך זמן: 

פתרון מערכתי שמטפל בבעיה הארגונית מהשורש, מפחית את סיכוייה להופיע מחדש!
שינוי ארגוני

מיון הבעיות הארגוניות לשלושה מרחבי פעילות יעשה לכם סדר במערכת, שיוביל אתכם לפתרונות אפקטיביים יותר.

 
נייד - 054-2120444
מייל - yuvalelad@gmail.com

סיוע בשיווק ותוכן - שחר פן